annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen SD/HD zenders van Ziggo na 22 januari i.c.m. Neotion CI+ Module

JeroenBes
Ontdekker

Geen SD/HD zenders van Ziggo na 22 januari i.c.m. Neotion CI+ Module

Bezit een bravia KDL-32W655A en KDL-46HX920. Na laatste update sinds afgelopen donderdag geen HD zenders meer via CI+ module op beiden televisies. Afgelopen zaterdag naar aankoop zaak en daar had men meerdere klachten en gelijk maar ci module getest p. Op niet Sony televisies werkt kaart; Ziggo bezig met overgang UPC dus maar even gewacht tot vandaag. Helaas vandaag zelfde probleem. Ziggo gebeld beiden televisies staan op lijst waar probleem mee is. Komt door laatste update Sony, ziggo heeft probleem neergelegd bij Sony . Zij onderzoeken het, ja maar hoelang.....kortom wachten tot nieuwe update. Is er een oplossing ? kan ik televisie terug zetten naar voor update? Is die oude firmware er nog wel en kun je uperhaupt met een oude overschrijven?

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

De W655A heeft andere firmware als de HX920, deze firmware's zijn in nov en dec voor het laatst geupdate.

Het is wel toevallig dat nu opeens de HD-zenders mist ontbreken op 2 verschillende platform's na de harmonisatie van het Ziggo Netwerk.

Wordt wel de nieuwe juiste frequentie en netwerkID nu gebruikt?

Ontvang je geen enkele HD-zender nu meer?

Na de harmonisatie ontvang je zoizo de NPO HD-zenders zonder CI+ kaart.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
JeroenBes
Ontdekker

Hier wel volop klachten:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/18817/ziggo-tv-storing-staat-los-van-harmonisatie.html

Ik gebruik de juiste frequentie en id. 474 en 5555
Ik ontvang naast Ned. 1 t/m 3 geen enkele HD zender. Melding gecodeerd.
Dit is al zo sinds donderdag 22 januari

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De bovenstaande link verwijst naar een storing dat het digitale signaal niet wordt gedecodeerd i.c.m. de CI+ Module maar heeft niks met welke update ook die Sony eind vorig jaar beschikbaar heeft gesteld.

Worden de SD-kanalen die in het abo zitten wel gedecodeerd?

Dat er een landelijke storing was in het Ziggo digitale netwerk op 22 januari na de harmonisatie is natuurlijk altijd mogelijk, maar heeft niks met Sony te maken.

Zoals je in de laatste bijdrage van de bovenstaande link kan lezen is het opgelost d.m.v. het heractiveren van de CI+ kaart, ofdat dit de oplossing van het niet decoderen van de HD-kanalen is kan ik hier vandaan niet beoordelen.

Welke CI+ module(s) wordt er gebruikt?

Wat is de software versie van de CI+ module?

73's

JeroenBes
Ontdekker

Ik kan niet zeggen dat het komt door een update van sony. Mijn televisies staan op auto update. Ik denk dus ook niet meer dat daar het probleem is ontstaan. De storing is ontstaan op 22 januari zoals beschreven op de link. Ik beschik over de latest software in use. Weet niet waar ik kan kijken welke. Maar heb de ci modules ook meegenomen naar winkel en daar gaf men ook aan dat de meest recente software erop staat.

Alle analoge zenders ziggo kan ik wel ontvangen.

de ci module is de ci module zoals afgebeeld op de link een neotion module dv3 (geschikt voor ziggo). Heb ziggo gebeld en zij geven aan dat het probleem bij sony ligt en dat zij voor een nieuwe update moeten zorgen om het probleem met deze module op te lossen. Een vriend van me heeft ook een sony tv exact dezelfde module en bij hem werkt het ook nog steeds niet sinds de storing.

JeroenBes
Ontdekker

Ik kan niet zeggen dat het komt door een update van sony. Mijn televisies
staan op auto update. Ik denk dus ook niet meer dat daar het probleem is
ontstaan. De storing is ontstaan op 22 januari zoals beschreven op de link.
Ik beschik over de latest software in use. Weet niet waar ik kan kijken
welke. Maar heb de ci modules ook meegenomen naar winkel en daar gaf men
ook aan dat de meest recente software erop staat.

Alle analoge zenders ziggo kan ik wel ontvangen.

de ci module is de ci module zoals afgebeeld op de link een neotion module
dv3 (geschikt voor ziggo). Heb ziggo gebeld en zij geven aan dat het
probleem bij sony ligt en dat zij voor een nieuwe update moeten zorgen om
het probleem met deze module op te lossen. Een vriend van me heeft ook een
sony tv exact dezelfde module en bij hem werkt het ook nog steeds niet
sinds de storing.

JeroenBes
Ontdekker

Zojuist gewisseld met buurman hij heeft een @smit module. Mijn neotion module werkt wel bij hem in zijn LG tv en die van hem werkt ook bij mij. Duidelijk dus dat er een probleem is met deze neotion module icm met sony. Mi ligt probleem dus bij sony en moeten die zorgen voor update.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat alle analoge zenders zijn te ontvangen is niet zo vreemd, deze zijn niet gecodeerd.

Mijn vraag was ofdat de SD-zenders in het digitale pakket van je abo wel zijn te ontvangen?

In het digitale signaal zijn zowel SD als HD zenders aanwezig, meestal is er een extra abo nodig voor de HD-zenders om deze te kunnen ontvangen.

De datum 22 januari is ook de datum waar opeens de CI+ modules vanuit het digitale netwerk opeens geen verificatie meer uitvoeren. Dit is/moet ondertussen zijn opgelost, maar in sommige gevallen o.a. bij de Neotion CI+ modules wordt de verificatie nog steeds soms niet uitgevoerd vanuit het digitale netwerk van Ziggo.

Ik denk dat je geen enkele digital zender (SD/HD) kan ontvangen i.v.m. de verificatie dit niet wordt gedaan, maar alleen de vrije digitale zenders op dit moment.

Je ben weer een stapje verder, dat de CI+ module wel werkt in een LG toestel en nu opeens niet meer in een Sony toestel blijkt het dus een Ziggo probleem i.c.m. Sony toestellen te zijn.

Meer info over de CI+ Module kan je vinden op Ziggo-gebruikers, daar zijn enkele meldingen van Sony Bravia's gebruikers i.c.m. een Neotion CI+ module ook te lezen. Volgens speciaal lid "Anoniem" is dit probleem in onderzoek bij Ziggo.

Kan je niet de CI+ module tijdelijk ruilen met die van de buurman?

73's

ps. de titel van dit topic aan gepast i.v.m. dat het niet heeft te maken met een update vanuit Sony.

JeroenBes
Ontdekker

Heb geruild met buurman en 1 nieuwe @smith gehaald. Beiden televisies werken nu weer!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback.

Jij ook weer gelukkig tevreden, alleen jammer van de extra gemaakte kosten.

Ik las via een bovengenoemde link op Ziggo Gebruikers >>>> Ziggo Community dat door Ziggo 15,00 euro korting werd voorgesteld voor een nieuw CI+ module.

Als je Ziggo gebruikers door leest zijn de afgelopen jaren wel meer problemen met de Neotion CI+ module geweest.

Veel kijk plezier,

73's