Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds enkele dagen een Bravia KDL-42W706B en heb die is aangesloten op een Humax Ir fox c maar het lukt maar niet om digitaal beeld te krijgen, heb wel geluid.
Krijg de melding dat de gecodeerde sevice niet kan worden gecodeerd.
Heeft hier iemand ervaring mee, of een antwoord voor dit probleem.
Welkom,
De foutmelding komt uit de Humax die aangesloten is aan de W706b.
73's
Dat vermoeden had ik ook al, alleen hoe los ik het op??
Ik vermoed dat de "smartkaart" niet goed in de Humax zit.
Maar..................
De W706b heeft ook een uitgang voor satelliet ontvangst, dus de Humax is overbodig.
Er moet dat wel een smartkaart i.c.m. een CI-module in de W706b geplaatst worden.
suc6,
73's
Heb nu eenmaal de Humax dus wil graag hier mee werken, heb hem inmiddels op een andere tv aangesloten en daar werkt hij perfect dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook gedacht dat de Humax misschien te oud is voor deze TV.
Volgens mijn praten we langs elkaar heen, sorry daarvoor.
Dat de Humax Ir fox c te oud is voor de W706b is niet van toepassing.
Heb het idee dat ik in het laatste bericht dacht dat de Humax Ir fox c voor satelliet ontvangst dient.
Laten we opnieuw beginnen.
Je heb er mooie W706b aangeschaft, deze is aangesloten op een Humax Ir fox c.
Naar meer onderzoek vanaf deze kant is de Humax Ir fox c hoogst waarschijnlijk aangesloten op het digitale netwerk van Ziggo of een andere kabelprovider.
De Humax Ir fox c is d.m.v. een scart kabel verbonden met de W706b, en hoogstwaarschijnlijk ook nog d.m.v. een "doorlus coax kabel".
Als er een "doorlus coax kabel" wordt gebruikt, is het vermoeden dat de bovenstaande fout melding uit de digitale tuner van de W706b komt, omdat in de W706b (nog) geen CI+ module (1.3) met smartkaart inzit.
Om het beeld uit de Humax Ir fox c te bekijken dient wel de W706b op de scart ingang geselecteerd te worden.
Druk herhaaldelijk op de -knop van de afstandsbediening om de aangesloten Humax Ir fox c op de scart ingang te selecteren.
suc6,
73's
Dank je wel voor je advies, het werkt inmiddels.
Wil je de oplossing misschien met ons delen?
Helaas is de info nog steeds erg summier,
De humax heeft volgens mij alleen een scart uitgang die verbonden is met de Bravia, dit geeft een stuk mindere kwaliteit dan HDMI of een CI+ module en smartkaart.
Maar als je gebruik maakt van het digitale netwerk van Ziggo, zijn NPO1 en de regionale zenders vrij te ontvangen zonder CI+ module en smartkaart als de doorlus coax wordt gebruikt kan je eventueel vergelijken tussen NPO1 vanuit de Humax en NPO1 direct in de Bravia.
73's