Deel jouw ervaring!
Ik postte al eerder een item over dit euvel. Ik heb dus al mijn films geconverteerd naar mp4 , de reden zal ik jullie besparen , en op een externe hdd geplaatst omdat dit blijkbaar de enige manier was om ze te kunnen bekijken. ( alhoewel Sony beweert een heleboel bestanden aan te kunnen , avi , mkv , mp4 , etc...) Dit werkt redelijk goed maar toch worden somige films onderbroken met de boodschap : kan bestand niet afspelen ! De films worden allen met dezelfde software geconverteerd en toch is er altijd wel iets met die tv ! Blijkbaar heeft het toestel toch wel moeite om film bestanden correct af te spelen of is er een ander probleem ? Dit zou toch niet mogen ? Normaal zou ik op mijn externe hdd verschillende soorten film bestanden mogen plaatsen en de tv zou hier geen probleem mogen mee hebben , zoals trouwens bij andere merken het geval is .
Dat hangt af van de codatie van het bestand. Puur een MP4 bestand hebben is niet altijd voldoende om deze werkend te krijgen.
De bestandstypes die jij noemt, zegt niets over de manier waarop deze bestanden gecodeerd zijn namelijk.
Als je via de interne mediaspeler wilt kijken, kan je ook je bestanden via een PC door middel van DLNA (PS3 media server werkt goed) afspeelbaar maken op het toestel. Dat bij mij de manier die het beste werkt.
Is dat iets wat je kunt proberen?
Telkens ik een bepaalde film afspeel , hetzij via streaming , of via de externe hdd , stopt hij dus op een bepaald moment , altijd op hetzelfde moment ! Ik heb deze film nu gekopieerd op een gewone usb stick en aangesloten op de usb van de tv . Wat denk je ?? Nu speelt de tv de gehele film normaal af !! Dit is voor mij een compleet raadsel ! Iemand daar een verklaring voor ?
Mogelijk dat het thuisnetwerk dicht slipt.
73's
Vreemd probleem,
als zelfs de film die is overgezet op een HDD vastloopt lijkt het erop dat het dan aan het filmbestand moet liggen wat daar corrupt is.
73's
Inderdaad , zéér vreemd . Ik heb de bewuste films al een paar keer geherconverteerd , zelfs met # software , maar telkens zelfde resultaat , vaslopen op hetzelfde moment zowel op hdd als via streaming . Het rare is dat als ik die films afzonderlijk op een usb stick van 8 GB zet en dan afspeel , alles normaal verloopt . Begrijpe wie kan ??