Podziel się wrażeniami!
Witam!
Panowie zakupiłem Nexa-5D, jestem totalnym fotograficznym amatorem, ogólnie aparat rewelacja, ale.....Mam 2 pytania:
1)Czy wiecie coś na temat akumulatorów do tego aparatu?Mnie on doprowadza do furii , i myslę nad jego zwróceniem, rozładowuje się bardzo szybko i jestem pewien, że jeśli wyjdę na cały dzień z domu, z aparatem w ręku to zdjęcia będe mógł pstrykać pewnie ok. tylko 3 godz. Czy to norma w tym aparacie, że akumulator rozładowuje się tak szybko?Czy może sprzedano mi trefny bądź uszkodzony?
2)Jestem laikiem więc może to pytanie będzie smieszne. Mam kartę pamięci 4GB,a chodzi mi o nagrywanie filmów FullHD. Przy mojej karcie mogę nagrywać tylko 30 min., czy jeśli kupię kartę 8GB lub większą to czy możliwości nagrywania się zwiększą?
Proszę o pomoc i informację.
z góry Dziękuje.
Rejmerek
Ad1. Masz jak najbardziej sprawny akumulatorek. Po prostu duży wyświetlacz z dużą rozdzielczością pobiera dużo prądu. Podczas 3godzinnego spaceru zrobiłem ok 100zdjęć i kilkanaście minut filmu (ok 1GB danych) i aku pokazywało 40%naładowania, więc pewnie jeszcze około 1,5godziny by wystarczyło. Wszystko zależy jak długo kadrujesz zdjęcie i jak długo i często je później oglądasz na ekranie.
Ad2. Tak jak kupisz kartę 8GB to będziesz mógł nagrać 1godzinę.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Już martwiłem się, że sprzedano mi niesprawny akumulator i naprawdę nosiłem się z zamiarem zwrócenia.
Szkoda, że te baterie tak szybko padają, będzie trzeba pewnie kupić drugą:)
Pozdrawiam
Lustrzanki na LV też szybko zużywają akumulator a do tego w NEX-ie jakiś kosmiczny wyświetlacz jest... Proponuję wyrobić sobie odruch że chcemy zrobić zdjęcie myślimy jakie ono ma być i włączasz aparat tylko na moment zrobienia zdjęcia, z przeglądania też jednak warto zrezygnować (jeśli chcemy oszczędzać akumulator) chyba lepiej jest zrobić 2-3 zdjęcia na szybko niż po zrobieniu każdego przeglądnąć czy jest ok... Ja tak kompaktem robię 2-3 razy więcej zdjęć niż jest podane w instrukcji.