annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Windows 10

profile.country.nl_NL.title
kooshondje
Lid

Windows 10

Het is wel érg stil bij Sony ivm besturingssysteem om W10 te uploaden. 

Kan iemand mij vertellen wat de status is en wanneer updaten mogelijk is?

 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas, het enigste wat je kan doen is de mededelingen op de website voor W10 in de gaten houden.

Het zal wel van heel ver moeten komen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
kooshondje
Lid

Ja maar het is toch te bizar voor woorden dat Sony ons niet tussentijds informeert over W10?
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Windows 10 moet per VAIO model van een update voorzien worden. Een aantal VAIO's zijn al compatiebel gemaakt. Dit kun je op de ondersteuningssite checken. 

Het duurt wel even voordat alle VAIO's zover zijn om te kunnen updaten. Zijn er enorm veel die Windows 10 aan moeten kunnen. 

janbaas2
Nieuw

Jammer, gemiste kans,

 

Dan koop je een mooie noteboek (Vaio VGN AW21S) met welliswaar Windows Vista (waar ik al geen fan van was) met de upgrade-garantie naar Windows 7. Laat mij nou denken dat ik een Sony product heb met een lang leven voor de boeg. De upgrade ging zonder problemen en ik heb ook al die jaren erg fijn met mijn noteboek mijn Genealogie hobby uit kunnen voeren. Ik heb express Windows 8 overgeslagen, want die even nummers van Microsoft, daar had ik het niet op. Komen ze bij Microsoft opeens met Windows 10, na 8!!!. Nee, Microsoft dit had "Negen" moeten zijn.

Maar ja er was de belofte van Sony dat een machine die verkocht was met Windows7 SP1 wel een upgrade zou krijgen. Na maanden wachten komt dan het bericht van Sony: jammer dan koop maar een nieuwe PC want wij doen er niets meer aan., vette pech. Waar mankeert het? Natuurlijk aan de beeldschermdriver die Sony zelf heeft verkloot want het origineel van Gforce, dat herkent ie niet.

Niet erg zou je zeggen, want dan bijf je toch gewoon in W7 werken.

Dat doe ik natuurlijk ook maar ik durf er haast mijn PC onder te verwedden dat ze bij Microsoft  binnen nu en 3 jaar stoppen met de ondersteuning van W7. Dan kan ik nog wel een paar jaar door op zijn elfendertigste want de programma´s die ontwikkelen wel verder en misschien ben ik dan wel toe aan een nieuwe machine.

Dat hett geen Sony wordt staat natuurlijk al wel vast, ze hebben hun keutel uit de markt getrokken. Wat ook vast staat is dat ik daar waar mogelijk de merknaam Sony zal vermijden. Zolang er geld verdiend wordt doen ze erg vriendelijk maar zodra om service en nazorg wordt gevraagd zijn ze even niet thuis.

 

Jammer Sony, bij mij hebben jullie afgedaan

 

Jan Baas

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Sony heeft je afgedaan door een 6 jaar oude laptop niet te ondersteunen wat betreft Windows 10? 

Denk niet dat je met veel plezier op Windows 10 had gezeten met die configuratie. 

janbaas2
Nieuw

Mijn negen jaar oude Asus werkt als een zonnetje met Windows 10. m.v.g. Jan Baas
smoothtaker
Ontdekker

Hallo,

 

Dus het kan kloppen dat ik mijn beeldscherm op dit nog niet kan delen met mijn sony x9005B ? Dit werkte voorheen heel soepel toen ik nog W8 had.

 

Ik ben hier verder nieuw dus excuses als ik dit hier niet hoor te vragen.

 

 

Gr. Daniël

profile.country.nl_NL.title
antes1947
Ontdekker

Ja, ook ik ging voor de naam en de kwaliteit en schafte in 2011 het toenmalige monster de VGN -AW41ZF/B aan. Een schermmaat van 18,4" en ook vanwege de hobby Genealogie. Alles gaat prima, tot het moment waarop W10 wordt geïntroduceerd. Vervolgens een mooi verhaal van Sony dat Laptops geleverd met Windows 7 incl. SP1 compatibel worden gemaakt. Veilig gevoel en dus wachten op enig bericht. Niets! Zeker niet in het begin en dan op de voorlaatste dag van de upgrade naar W10, maar een email gestuurd. Sony vertoont niet eens de bereidheid om in te gaan op gedane toezegging (W7 incl. SP1) en "raden ten zeerste af om de upgrade uit te voeren". Op een nette maar kritische blik in de review op de verrichte "ondersteuning" wordt niet eens gereageerd binnen de toegezegde week. Sony is er dus alleen voor zichzelf, wat ik al vermoedde, maar dat ze niet eens willen investeren in historische en toekomstige afnemers door bijv. met NVIDIA de grafische drivers compatibel te maken voor W10, ondersteund alleen nog maar mijn vermoeden. Eerst een, overigens perfect, produkt in de markt zetten om het vervolgens over de schutting te gooien. Niet de eerste keer dat het gebeurt! Wie is nu hier de ezel?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Is het bij je bekend dat Sony VAIO een tijd geleden van de hand heeft gedaan.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!