annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat mij betreft, is de tijd aangebroken, om definitief afscheid te nemen, van dit forum.

OPGELOST
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Wat mij betreft, is de tijd aangebroken, om definitief afscheid te nemen, van dit forum.

Sinds ik overstapte van een Nikon D810, op een Sony 7R mk2, in 2015, had ik vrij veel vragen.

Met name, omdat ik in de beginperiode er nauwelijks achter was gekomen, wat een systeem camera,

t.o.v. een d.s.l.r, meer kan. En dat is veel. Zeer veel! Dat had ik in 1e instantie, nauwelijks in de gaten.

 

Het is niet de 1e keer dat ik dit schrijf, maar in de beginperiode, heb ik enorm veel kennis, overgedragen

gekregen door Portmixus. (Expert) Een fenomeen, dat vrijwel alles wist, over alle Sony camera 's.

En hij was in staat, dat op zeer simpele, sympathieke  wijze over te bregen.

Een fenomeen. Mis hem nog steeds!

 

Toen ik na ongeveer 1 jaar, ook meende het klappen van de zweep, enigszins  te kennen,

heb ik niet alleen meer, dingen gevraagd, maar ook op simpele vragen kunnen antwoorden.

Mede vanwege het feit, dat ik een van de weinigen ben, die de "fotocamera", ook voor video gebruikt.

 

**

In de beginperiode heb ik redelijk veel contact gehad met Amfion, Albert Dros, en Sigi.

Die allen weten, als experts, waar ze het over hebben. En dat op een plezierige toon.

 

Sorry Instaphoto, dat mis ik bij jou volledig. Je weet waar je het over hebt. Maar dan houdt het op!

Jouw beantwoording van vragen, en de arrogantie die daar uit spreekt, is niet mijn verhaal!

 

Een milde benadering, van anders denkenden, is jou, in mijn ogen, vreemd.

Jij bent grotendeels de reden, dat ik af haak. Neem aan dat je dat al begrepen had".

 

Het meest irritante is te vernemen, dat als je mijn verhalen te lang vindt, die niet eens volledig leest.

Maar ondanks dat, wel antwoord. Vaak op een uiterst onsympathieke manier.

Daarom heb ik aangegeven, je als Expert, volstrekt ongeschikt te vinden. Vanwege je "toon".

-

Ook had ik vaak warme contacten, met (een aantal) gebruikers van de site.

En zal die in de nabije toekomst moeten missen.

-

Heel veel van mijn artikelen, hadden vaak nauwelijks response.

Dat kan uiteraard aan de artikelen zelf liggen. Voorals als 't ingewikkeld werd, haakten veel lezers af.

En waarvoor een knopje diende, waren niet mijn vragen! Die vond ik in de gebruiksaanwijzing.

 

Ik weit het vooral, aan gebrek aan interesse, om je in een artikel te verdiepen.

Je camera te willen leren kennen, van haver tot gort.

Dat was voor mij de drijfveer, om me aan te sluiten, bij een site, die wederzijds kon, en wilde helpen.

- - -

Om een voorbeeld te noemen:

Iemand met een "fatsoenlijke" camera, meen een 7R mk2, wil voor 't eerst gaan filmen.

Gaat een trouwfilm maken. En stelt daar de nodige vragen over. 1 week voor de trouwerij. Hoe bedenk je het!

 

Dan ben je in mijn ogen, laat ik het maar mild zeggen, vreemd bezig.

Zo 'n film mag toch niet mislukken.Of je moet hem over kunnen maken met bruid 2 of 3. Cynisch gesteld.

Ik heb geprobeerd, daar een fatsoenlijk antwoord op te geven.

 

Dat heeft me, gelet op 't lastige onderwerp, maar zo een uur gekost. En ook ik krijg dat niet betaald.

Als je dan nog niet een reactie, of desnoods een bedankje terug krijgt ......

Vraag ik me af, waar ben ik mee bezig.

 

**

Intussen weet ik als geen ander, dat fotografen en filmers, eigenlijk allemaal individalisten zijn.

Hun camera, hun instellingen, hun ..... etc, zijn de enige juisten. Die ze te vuur en te zwaard verdedigen!

 

Wat zou het me wat waard zijn, dat deze lieden, de instellingen van hun camera 's,

zouden willen delen met anderen. Dat dat niet gebeurt, daar ben ik volstrekt in teleurgesteld.

 

De enige, waarme ik mijn camerainstellingen heb mogen delen, was de eerder genoemde "Portmixus".

Maar volg alle "grote jongens", op hun sites. De bekende jongens. Om er wat van te leren.

En vergelijk dan de verschillen. Probeer te ervaren, wat de reden is, van die instellingen .....

 

**

Voorzichtig aan, kom ik op een leeftijd, dat ik geen zin meer heb, me druk te maken over dit soort zaken.

Anderzijds, doet het me pijn, van dit forum afscheid te nemen.

 

Waar ik best de indruk had/heb, door een aantal lieden te worden gerespecteerd.

Iets te berde te kunnen brengen, wat zin had.

Om die reden heb ik bijna 1000 bijdragen geschreven. Uren en uren. Maar ik vond het leuk, Instaphoto.

 

- - -

Heb in de loop der jaren, vaker geklaagd over de site. De genoemde "oppervlakkigheid", is niet nieuw.

Het gebrek aan interessante vragen, waar je wat van kunt leren......, neemt toe.

 

Ook de experts, moderatoren etc., waren het daar vaak wel, min of meer mee eens, maar riepen,

dat ze er weinig aan konden doen.

 

**

Om die reden, heb ik besloten, vanaf vandaag af te haken.

 

Om die reden, heb ik alle artikelen, waarop ik gereageerd heb, betreffende m 'n A9 en A6500, verwijderd.

Als je daar mee aan de slag gaat, zie je pas hoeveel je hebt aangeleverd. Op 50 stuks na 1000.

 

Heb heel bewust, die stukken verwijderd. Sorry, dat verziekt de site enigszins.

Maar wil niet, dat lieden die dat nogmaals willen opzoeken, gehinderd worden door mijn info van destijds.

 

Info rond de A6500 en de 7R mk2, heb ik maar laten staan. Dat is al redelijk voltooid verleden tijd.

 

**

Reacties zal/ga ik niet meer geven. Alhoewel dat best eens moeilijk zal zijn.

 

**

Hoop dat de site de opleving gaat krijgen, die ik hoop.

Zal hem wel blijven volgen! Maar zoals juffrouw ooievaar zegt: "met het snaveltje toe".

 

Het antwoord van Sigi, op een van mijn laatste vragen, was in mijn ogen uitermate correct.

"Veel mensen zijn deze site, als een soort "Helpdesk". Vraag opgelost, dan haken ze weer af.

 

Maar dat is niet de website, die ik bedoel.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi 

 

Jammer! Maar ik denk dat je de keus weloverwogen hebt. Succes met je video/foto hobby!

En wie weet....

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi 

 

Jammer! Maar ik denk dat je de keus weloverwogen hebt. Succes met je video/foto hobby!

En wie weet....

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en