Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik wil eens aan de slag met hdr fotos, ik heb al een flinke reeks gemaakt van verschillende onderwerpen.
Ik gebruik ( uit mn hoofd ) lightroom 5.7, en vanaf versie 6 is een hdr optie in het menu aanwezig.....
Weet iemand of er een plugin verkrijgbaar is en ook : hoe toe te voegen in de software?
alvast bedankt,
groetjes, Onno
( a77II )
Ik zou gewoon upgraden naar LR6, kost je wellicht maar ietsje meer dan de plugin die er zijn (overigens gemakkelijk te vinden via google...er zijn er verschillende had ik de indruk);
Zelf gebruik ik de HDR functie van LR6: foto's mergen en bewerken alsof het een doodnormale RAW is!
mmm, als dat niet heel veel meer kost, kan ik inderdaad beter upgraden...
hartelijk dank voor je antwoord !
gr, Onno
HDR in Lightroom werkt inderdaad super eenvoudig en heeft nog best wat instelmogelijkheden. Plugins zijn bewerkelijker, maar geven soms wel meer controle over het resultaat.
mmm juist, duidelijk....
en de hdr functie op zich zit ( meen ik ) echta vanaf versie 6 geloof ik toch ?
bedankt, Onno
Hi @Onno_l
Klopt! Vanaf LR6 en in de Lightroom CC als je een abonnement hebt bij Adobe.
(want dat is bijvoorbeeld niet zo met de 'dehaze' functie, die zit alleen bij CC)
oke, thanx.....
sorry voor mn late reactie maar moest per se op vakantie bah haha
gr, Onno
Eenvoudig gratis de NIK collectie downloaden, daar zit een prima HDR functie bij die je vanuit Lightroom kan gebruiken.
o, daar ben ik niet bekend mee.....
kunt u mij uitleggen hoe en wat?
alvast erg bedankt!
mvg Onno
Even in google zoeken naar NIK filters dat kan ja alle info vinden. Heel eenvoudig, een kind kan de was doen.