annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluidsonderbrekingen

profile.country.NL.title
Highskies
Lid

Geluidsonderbrekingen

De geluidsonderbrekingen waarvoor ik een definieve oplossing dacht gevonden te hebben bleken na korte tijd weer terug te keren.
Nog even mijn installatie met aansluitingen:
Sony Bravia TV KD-49-X8308C via HDMI-kabel verbonden met mijn satellietontvanger. Voor een goede geluidsweergave van mijn satellietontvanger is deze optisch verbonden met mijn versterker met bovendien het voordeel dat voor uitsluitend geluidsontvangst de TV daarbij uit kan blijven staan. Ik gebruik overigens een externe satellietontvanger omdat mijn antenne draaibaar is en ik dus niet goed gebruik kan maken van de in de TV ingebouwde satellietontvanger.
Om geen geluidsonderbrekingen meer te hebben zijn de volgende mogelijkheden gevonden:
1. De TV volledig uitzetten (dus niet alleen op stand-by). Stekker eruit halen. Geen goede oplossing omdat de TV steeds opnieuw moet opstarten.
2. HDMI-snoer losmaken, waarbij het zgn CEC-signaal wordt onderbroken. Ook geen goed idee omdat je dan steeds opnieuw de snoer weer moet insteken om TV via de satellietontvanger te kijken.
3. Een zgn Non-SEC-HDMI tussenstekker gebruiken, waarbij de verbinding van pin 13 verbroken is. Werkt wel, maar bleek achteraf niet nodig.
Oplossing:
Met de afstandsbediening van de TV naar Instellingen gaan (op mijn TV bijv de Home-toets). Naar Externe ingangen gaan. BRAVIA Sync-instellingen kiezen en naar de BRAVIA Sync-apparaatlijst gaan. Je kunt dan aangesloten Sony-apparatuur synchronisren.
Aangezien ik verder geen Sony-apparaten heb aan gesloten was ik hier nooit verder gegaan. Nu dus wel. Toelaten aangeklikt. De TV zendt dan een commando naar de aangesloten apparatenset. Daarna geeft de TV de mededeling "Geen HDMI- of MHL-apparaten gevonden. Contoleer verbindingen". Voor mij een bevestiging van wat ik al wist. Geen herkenbare apparaten te zien.
Weer terug zijnde op normale TV-ontvangst bleken tot mijn verbazing alle geluidsonderbrekingen van de satellietontvanger tot het verleden te behoren.
Ik heb dit de afgelopen week vele malen getest dus ik denk dat dit de ultieme oplossing voor mijn geluidsprobleem is en naar ik hoop voor vele anderen.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor het delen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!