Deel jouw ervaring!
De KDL-22BX200 wordt verkocht met CI+ DVB-C tuner. Op de lijst met Ziggo gecertificeerde toestellen kan ik het toestellen niet vinden. Betekent dit dat de DVB-C voor Ziggo gebruikers voor dit toestel niet te gebruiken is? En hoe kan het dat het ene toestel met een CI+ DVB-C tuner wél en een ander niet gecertificeerd is/wordt? Ik vind dit heel lastig met het kopen van een toestel.
Hoor graag van jullie.
Groet,
Tolletje
Geachte Tolletje,
Welkom op het nederlandse Sony forum.
Hieronder ziet u alle informatie over ziggo en certificatie van de toestellen:
Achtergrond
De nieuwe serie BRAVIA televisies van Sony met ingebouwde CI+ common interface zijn door ZIGGO gecertificeerd voor gebruik met de ZIGGO smartcard en de speciale CI+ module.
Daarmee is het mogelijk om met de televisies van Sony digitaal (HD)televisie te kijken zonder de tussenkomst van een set-top box met de daarbij behorende extra afstandsbediening. Het enige wat hiervoor gedaan hoeft te worden is de CI+ CAM met smartcard in het hiervoor bestemde slot achter de televisie te schuiven. Vervolgens kan er direct genoten worden van digitale (HD)ontvangst.
Wat is de Digitale Televisie Module? Wat ondersteunt ZIGGO? ZIGGO ondersteunt alle CI+ televisies die door ZIGGO zijn gecertificeerd en uitgerust met een CI+ module.
|
Wat gebeurt er met de oude CAM technologie? De CI+ technologie in Sony TV’s voldoen aan de algemene CI+ norm. ZIGGO stelt tevens additionele technische eisen aan CI+ toestellen voor toegang tot het ZIGGO netwerk. TV modellen dienen door ZIGGO te zijn gecertificeerd voordat een correcte werking op hun netwerk kan worden gegarandeerd. Wie bepaald of een Sony BRAVIA model CI+ gecertificeerd wordt voor het ZIGGO netwerk? Mijn huidig Sony CI+ toestel is niet ZIGGO CI+ gecertificeerd, gaat dat nog wel gebeuren? De CI+ technologie in Sony TV’s voldoen aan de algemene CI+ norm. ZIGGO stelt hierboven een aantal additionele technische eisen aan CI+ toestellen om toegang tot het ZIGGO netwerk via CI+ te geven. TV modellen dienen door ZIGGO te worden gecertificeerd voordat een correcte werking op hun netwerk kan worden gegarandeerd. De beslissing voor het toekennen van een CI+ certificatie ligt bij ZIGGO. Hoe weet ik of mijn nieuwe toestel in staat is het ZIGGO signaal via CI+ weer te geven? Voor modellen die in 2009 ZIGGO CI+ gecertificeerd zijn kunt U de volgende website bezoeken: http://www.sony.nl/article/ziggo-modellen-2009 Voor modellen die in 2010 ZIGGO CI+ gecertificeerd zijn kunt U de volgende webpagina bezoeken: http://www.sony.nl/article/ziggo-modellen-2010 Werkt mijn niet gecertificeerde toestel met CI+ van ZIGGO? Sony kan de werking van niet gecertificeerde BRAVIA modellen niet garanderen en verleent hier ook geen verdere ondersteuning voor. ZIGGO stelt dat ik Sony moet contacteren om een zogenaamde ‘software/firmware’ update te downloaden zodat mijn BRAVIA model werkt met CI+ Alleen nieuwe software/firmware updates voor ZIGGO CI+ gecertificeerde BRAVIA modellen kunnen een positieve bijdrage leveren aan het functioneren daarvan. Software/firmware updates voor niet gecertificeerde BRAVIA modellen zullen geen CI+ gerelateerde problemen op het ZIGGO netwerk oplossen. Hoe Controleer ik of mijn Sony televisie de juiste software/firmware heeft?
De modeleigen software/firmware en bijbehorende procedures om eventueel uw Sony televisie te updaten is als download beschikbaar via: http://support.sony-europe.com/TV Kan ik een software/firmware update van een ZIGGO CI+ gecertificeerd BRAVIA model installeren op mijn niet ZIGGO CI+ gecertificeerde BRAVIA model? Het installeren van een onjuist type software/firmware update zal geen CI+ gerelateerde problemen op het ZIGGO netwerk oplossen en kan mogelijk schade aan uw BRAVIA toestel veroorzaken wat buiten de Sony fabrieksgarantie voorwaarden valt. |
Hopelijk is het voor u een stuk duidelijker nu, anders horen wij het graag.
Vriendelijke groet,
Marc
Sony Medewerker.
Beste Marc,
Ik heb een soort gelijk probleem, of eigenlijk een soort gelijke wens:
Ik heb een aantal jaren terug een televisie gekocht, een model televisie (KLD-32W4000) net voordat de CI+ serie uit kwam denk ik.
Ik begrijp de bovenstaande informatie, en ik weet dat mijn toestel nu niet CI+ geschikt is.
Maar de bovenstaande link voor "de modeleigen software/firmware en bijbehorende procedure om eventueel uw Sony televisie te updaten is als download beschikbaar via:......." brengt mij naar een product informatie/ondersteunings-site waarin dit niet is terug te vinden. Betekent dit dat mijn televisie niet is te updaten?. Of kan je mij verwijzen naar een specifieker-deel van de site die ik nog niet gevonden heb.
Ik zou heel graag de Digitale Televisie Module (CI+) met de smartcard van Ziggo op mijn televisie willen toepassen zodat ik die aparte decoder met extra afstandbediening kwijt ben.
Gaarne je reactie,
Met vriendelijke groeten, Marco