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Hi, Ive got a kind of "pink screen of death" issue with my XH9077, when using it on PC.
This happens, when I watch TV for a while. The PC is configured to turn off display and suspen after 10 minutes of inactivity. When I switch back from cable TV back to PC I get this pink screen. Only the sound ist working.
And nothing seem to fix it. I have even tried turning off/on TV, rebooting PC, reconnecting cable, trying different HDMI ports. The only way to fix it is to turn off both, PC and TV, and wait 20-30 seconds.
This is really wired and annoying. My PC is working fine, never had any issues with my old LG before. I can access PC via Remote Tesktop.
I though it may be because of HDR. As I turned off the HDR, the next time I got a different screen of death (vertical stripes).
Also I installed Windows 10 version 2004 recently and noticed that some things have changed. For example 120Hz refresh rates, which were not available before, suddenly appeared in the settings. And HDR switched from 8-bit dithering to 12 bpp. So there was obviosly some kind of update in Windows 10 regarding the TV, may be it broke something. Because the first 2 days I did not notice such issues. They seem to have appeared with the Windwos 10 update.
I
Hi yurijgera.
Does it only happen, when using PC-Signals?
Or does it also happen when using another player via HDMI?
Cheers
Peter
P.S. We also have an English community: https://community.sony.co.uk
I don't have a player.
Only cable TV connected directly and PC connected via HDMI.
Still trying to figure out what steps and conditions reproduce the issue.
It seem to do with PC standby. But manually switching the PC into standby mode and waking it up is not enough. It seem that the PC HDMI connection must be idle in the background for some time in order to reproduce the issue. Also I have observed the issue with 1080p@120Hz so far. Not with 1080p@60 Hz. But I'm still testing, trying different resolutions, refresh rates and HDR on/off setting.
Also found that turning off PC and waiting 10-20 seconds makes the pink screen go away. If I just reboot or power cycle the PC, the screen remains pink.
Edit: erst gerade gemerkt, ich bin hier im deutschen Forum 😄
Es ist wieder aufgetreten, diesmal von alleine. War nur kurz zu Küche. Zurück, und statt PC war Kabelfernsehen an. Umgeschaltet auf PC. Lila Bild.
PC rebooten, hart aus/einschalten, warten, HDMI kabel ab und anstecken hat diesmal nicht geholfen. Es kam immer sofort das lila Bild. Wenn ich einen PC Kaltstart mache und das Problem immer noch da ist, liegt das wohl nicht am PC. Der Bug ist eindeutig im XH90 Mainboard oder Software zu suchen.
Zufällig habe ich die "TV reboot" Funktion gefunden (kleiner Knopf direkt im TV unter dem SONY Logo oder auf der Fernbedienung Power-Knopf halten bis ein Menu erscheint). Sowas gabs bei meinem alten nicht. Und siehe da, nach dem Reboot war PC Bild wieder da. Mal sehen wie lange das funktioniert...
Edit:
Habe nun verschiedene Auflösungen auf dem PC eingestellt und mehrmals zwischen TV und PC umgeschaltet.
Grafikkarte ist eine Nvidia GeForce 1080Ti.
4K@120Hz - alles OK
1080p@60 Hz - alles OK
1080p@100 Hz - alles OK
1080p@120 Hz - Fehler 1: Bilschirm vollständig pink, bei jedem Versuch
Man muss TV in diesem Fall immer neu booten, erst dann wird das PC Bild wieder angezeigt.
Bei den ganzen Versuchen stieß ich auf Fehler 2:
Auf dem PC kann nicht nicht von 100Hz direkt auf 120 Hz umschalten. TV zeigt einfach schwarzes Bild 10 Sekunden lang, bis die Grafikkarte zu der alten Auflösung zurückschaltet. Mann muss zurück auf 60Hz umschalten, nur dann geht es:
100 Hz --> 120 Hz : Fehler 2
100 Hz --> 60 Hz --> 120 Hz : alles OK
Fehler 1 und Fehler 2 könnten zusammenhängen. Vielleicht hat der TV ein genereles Problem mit der Umschaltung 100 / 120 Hz? Vielleicht führt die Umschaltung zwischen TV (100Hz in EU vermutlich) und PC (120Hz) dann zum pinken Bildschirm?
Soll ich diese Probleme nun dem Sony Support melden?