annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Chromecast-backdrop en bluetooth werken niet

Mi-Ma-Mo
Nieuw

Chromecast-backdrop en bluetooth werken niet

Afgelopen zaterdag een KD-49X530C5 gekocht. De afgelopen dagen flink wat mee zitten 'spelen'. Echter we lopen tegen de volgende problemen aan. Hopelijk kan iemand ons helpen.

 

- Chromecast

Op een iphone, ipad en een samsung telefoon chromecast gezet. Hiermee willen we de backdrop onder dagdroom aanpassen. 

Echter we kunnen wel programma's casten, maar als we in de app de tv willen toevoegen door op 'apparaten' in de chromecast te klikken (noodzakelijk om backdrop aan te kunnen passen heb ik begrepen), staat de tv er niet bij. Ook m.b.v. 'toevoegen', wordt de tv niet gevonen. 

Wie weet raad?

 

- Bluetooth

Net als bovenstaande is door de Sony verkoopmedewerker bij de mediamarkt toegezegd dat bluetooth het ook zou doen tussen een iphone/ipad en de tv. Ook dat lukt niet.

Tussen de tv en de Samsungtelefoon is het wel gelukt.

Wie weet raad?

 

Alvast bedankt.

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Volgens mij werkt backdrop anders. Een Android apparaat zoals de Tv heeft standaard backdrop aan staan. 
Onder opties kun je aanpassen welke bron gebruikt wordt voor foto's. 

 

Als je bijvoorbeeld je foto's in een dropbox map plaatst en deze koppelt aan backdrop, dan krijg je die foto's te zien als de Tv niet gebruikt wordt. 

 

Bluetooth op een iPhone of iPad kan met niks verbinden voor bestandsoverdracht. Limitatie van Apple zelf. 

Mi-Ma-Mo
Nieuw

Voor zover ik begrepen heb op allerlei sites moet de bron voor de backdrop juist in de app Chromecast ingesteld worden. 

Dat lukt dus niet, omdat pc, iphone en androidtelefoon geen van allen de chromecast 'zien'.

 

In eerste instantie dacht ik ook dat ik de bron ergens onder opties moest kunnen instellen, maar ik ben alle menu's tig keer langs geweest en heb werkelijk niets kunnen vinden.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Eh ik denk dat je een aantal dingen verward. 

Als je een Chromecast koopt, dan kun je daar in de instellingen je backdrop bron instellen ja. 
Het is niet zo dat je chromecast installeert als software (dus een app) op een toestel en dan vanaf daar de bron kan beïnvloeden. 

 

Met andere woorden. In de instellen van je TV kun je onder backdrop gewoon een bron kiezen. Probeer dat eens, koppel een Dropbox of Google Drive met foto's eraan. 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik snap zijn verhaal wel. Heb namlijk precies hetzelfde. Met een gewone Chromcast van Google kan je de bron kiezen door die CHROMECAST app te installeren. Hiermee kan je de Chromecast dus vertellen welke bron hij moet kiezen.

 

Echter, de backdrop die de SONY TV laat zien, is dus niet met de APP van de Chromecast te beinvloeden. Deze app ziet de SONY cast niet als echte CHROMECAST. Je zou dan ook verwachten dat je dit wel kan aanpassen ergens in de menu's van de TV. Maar je kan alleen DAYDREAM aanpassen. En volgens lij zijn dat 2 verschillende taken die niets met elkaar te maken hebben. Als dat wel zo is, dan mag dit wel iets duidelijker in de MENU's opgenomen worden.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik dacht dat backdrop hetzelfde was als de daydream optie. 

 

Evengoed, daar is het aan te passen toch?