annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Photokina 2014

profile.country.BE.title
beroose36
Lid

Photokina 2014

Vorig week-end Photokina weerom  bezocht; en uiteraard ook de Sony stand.

Als A 99 gebruiker had ik "slechts" enkele vraagjes  omtrent A mount lenzen ( voortzetting al of niet),nieuw gamma ( een mkII versie voor de  SAL 100 f28 makro lens..) en info omtrent aankondiging (door photoalpha rumours) dat Sony een pro service ging uitrollen volgend jaar voor   gebruikers van A 99 , A 7 ,  Zeiss lenzen en G lensen...

Sony Imaging PRO Support makes its official European debut in Germany from April next year, followed by  rollout in other countries."

Ik was zeer ontgoocheld door de aanwezige Sony staff; alles in het teken van de E mount; alles en zo goed als alles in het teken van de A 7series;mijn vraag betreffende  voortzetting A mount werd een beetje honend beantwoord,.. gebruik toch onze adapter en je kan e mount lenzen gaan gebruiken ;en ja de 90mm makro zeiss lens is zoveel beter dan de SAL 100; als je een makro lens wil aanschaffen, koop deze lens ,met adapter past die op je A 99

Dit vond ik absoluut geen goed antwoord; ik werk met Zeiss 24-70 f2.8; G 70-200 f2.8 en zou initieel een makro  lens willen aantoevoegen ...de SAL 100 f 2.8.

Als je met dit materiaal werkt zou je alleszins een ander (progessioneel) antwoord mogen ontvangen.

Zeer ontgoocheld zou ik zeggen wat de A stand betrof; daarentegen deed de (ex NEX)stand méér dan zijn best om dit gamma populair te stellen.

Mijn vraag hoe de pro service er aan toe zou gaan in Belgie kreeg ik een flyer in de handen geduwd voor de RAW converter Capture  One, met een special sony upgrade actie......Ik begreep dat dit op termijn het  nieuwe "standard"  RAW converter programma zou gaan worden    

Een lichtpuntje ..speciaal voor Sony gebruikers is de upgrade naar capture one   pro 8 (sony equipment only!) slechts 29 euro- spotgoedkoop( upgrade vanuit capture one express for sony

Ik kijk uit naar die service voor 2015

Photoclub Alpha zegt verder:"

A dedicated telephone help desk gives professional photographers expert support with using their camera equipment.

 

There’s a free collection and return service for units requiring repairs, plus a free back-up loan unit which helps to keep professional photographers up and running.

 

In addition, enrolled Sony Imaging PRO Support customers can benefit from a free twice-yearly image sensor cleaning service and firmware check-up to keep their cameras in top condition.

To be eligible for the service, professional photographers must own multiple Sony high-end α cameras such as α99, α7 series and Sony G or Carl Zeiss lenses. The details about will  be announced closer to launch date

 

  

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Beroose!

 

Ik kan je frustraties volledig begrijpen! Het is inderdaad een pover antwoord voor elke A-mount vraag, een E-mount antwoord te geven. Soms om moedeloos van te worden... Bovendien is de 90mm macro voor E-mount een G lens, geen Zeiss lens (niet dat het belangrijk is).

 

Dat ze een adapter voorstelden, is gewoonweg belachelijk...

Ter verduidelijking: Je kan met een adapter geen E-mount lenzen op een A-mount camera gebruiken...wel een A-mount lens op een E-mount body. Dus als ze daadwerkelijk een adapter hebben voorgesteld om de nieuwe 90mm macro op je A99 te gebruiken, dan heb je foutieve info gekregen. 

 

Bovendien is de 100mm macro van Sony (Minolta) echt wel een optische topper, enkel mechanisch zou ik je die lens niet meer zo aanraden (trage AF, geen interne scherpstelling dus de lens wordt een heel stuk langer naarmate je dichtbij scherpstelt, etc...). 

 

 

In verdediging van Sony denk ik wel dat we het een en ander in perspectief moeten plaatsen: hoewel de A-mount gerust mag uitbreiden, is de A-mount best goed voorzien in vergelijking met de relatief nieuwe E (of liever FE) mount. Dat ze zich nu even hard willen concentreren op E-mount valt te begrijpen.

Dat heeeeeeeeeeel veel mensen zich zorgen maken over A-mount omdat er weinig over gesproken wordt, lijkt me redelijk, maar toch misschien wat voorbarig. Zoals gezegd, E-mount moet nog groeien zodat energie in ontwikkeling wordt voor het moment blijkbaar vooral in E-mount gestoken...wat uiteraard niet wil zeggen dat je moet twijfelen aan de verderzetting van de A-mount. 

 

De afgelopen jaren kregen we toch erg mooie en dure producten voor A-mount dat toch het een en ander wil zeggen over Sony hun vastberadenheid om goede producten naar de A-mount te brengen. (denk maar aan de updates zoals de 70-200II, 70-400II, 300f2.8II, 500F4...zoiets breng je niet zomaar uit). Bovendien: de A77II is toch ook heel wat meer dan een gewone update gebleken!

 

Maar ik steun je volledig met je post, het kan alleen maar helpen om Sony beursstands inhoudelijk te verbeteren!

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training