annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

cashback actie lens

profile.country.NL.title
albertfoekens
Nieuw

cashback actie lens

Ik heb afgelopen zaterdag een lens gekocht met een cashback actie. Nu was ik bezig met het invullen van de gegevens en blijkt dat ik pas de registratie 30 dagen na aankoop kan doen. Ik vind dit behoorlijk raar en ga zelfs denken dat sony dit expres doet om ervoor te zorgen dat mensen vergeten om van deze cashback actie gebruik gaan maken.

Lopen meer mensen hier tegen aan en zou het niet goed zijn om mensen te waarschuwen tegen dit soort praktijken?

 

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit zijn de huidige voorwaarden van de cashback actie's om fraude (cashback indienen om daarna het artikel retour te zenden) tegen te gaan.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
albertfoekens
Nieuw

Beste expert,

 

Ik kan me inderdaad voorstellen dat sony 30 dagen (of nog iets) langer wacht met uitbetalen van de cashback. Maar nu moet de klant 30 dagen wachten voordat hij zich kan aanmelden  voor terugbetaling. Waarom is dat? Heeft toch iets van een ontmoedingsbeleid.

Anonymous
Niet van toepassing

Ik vermoed dat voor 30 dagen gekozen is, omdat de meeste artikelen binnen 30 dagen omgeruild dienen te worden. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@albertfoekens  schreef:

Heeft toch iets van een ontmoedingsbeleid.



Fraude ontmoedingsbeleid vanwege de fraude bij alle cashback actie's van alle merken in het verleden.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Klopt! Nieuwe regel om fraude tegen te gaan van klanten die cash back claimen en vervolgens de lens weer terug naar de winkel brengen. Na 30 dagen pas kunnen claimen betekent dat de lens niet weer teruggebracht kan worden en de volgende klant daar de dupe niet meer van kan zijn. Stel je voor dat wanneer jij je cash back op je nieuwe Sony lens wil claimen je bericht krijgt dat dat reeds gebeurt is en je er geen aanspraak meer op kan maken...noodzakelijke aanpassing in de regels dus om jouw te beschermen tegen fraudeurs.


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
mivande32
Ontdekker

Begin juni heb ik (na 30 dagen wachtijd) 2 claims ingediend. De eerste is netjes afgehandeld en heb het geld ontvangen.

Over de tweede krijg ik geen enkele verdere reactie. De link in de bevestigingsmail om de status op te vragen werkt niet! Heb al een paar keer een email gestuurd naar Sony. Geen enkele reactie.  Niet klantvriendelijk.

Heeft iemand een dergelijke ervaring ? En hoe kom ik in contact met Sony om wel een reactie te krijgen?

profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Kan je me alle gegevens doorsturen aub.


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
mivande32
Ontdekker

Naar welk e-mailadres moet ik alle gegevens sturen? Om privacy redenen toch niet in de community?

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Hi, ik zou zeker geen persoonlijke gegevens hier in de community delen of e-mailen naar e-mailadressen die niet direct met Sony cashback te maken hebben.

 

Om welke actie gaat het overigens waarop je geen respons kreeg? Ook lenzen?

 

Bel anders even met Sony tijdens kantooruren op nummer 020-3469524